måndag 9 april 2018

LD:3




Idag började jag öva lite på mitt dressyrprogram jag hade tänkt att rida bästa vecka på en Pay and Ride om jag får henne lastad ;) Men det ska inte vara några problem då jag tänkte ägna en dag i veckan att lastträna Cillahästen :)

Träningen idag gick faktiskt bra men jag har väldigt svårt att komma ihåg programmet. Tyvärr är vårt ridhus inte så brett så volten tillbaka blir inte riktigt bra, men huvudsaken är att jag ändå över på volt tillbaka. Så nu blir det att plugga programmet och att rida programmet och kanske öva på vissa delar lite mer. 

Tyvärr har jag ju alltid haft lättare att tänka negativt när det gäller min ridning så jag utgår väl från att jag inte kommer få så många poäng/procent men vi måste ju börja någonstans och jag måste lära mig att inte bli nervös när jag ska göra något utanför min bekvämlighets zon :) Jag måste andas i lugnt och tänka att jag fixar detta och bara köra på. För Cillahästen är trots allt en stabil liten häst, som inte blir rädd för mycket även om hon saknar sina kompisar hemma. Cillahästen hade ju kunnat stissa runt och vara nervös vilket hon inte är. MEN hon påverkas av min nervositet så det är bara för mig att skärpa mig! Vill jag ut på tävlingar så får jag helt enkelt ta tag i mina problem med att vara nervös vid olika situationer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar