måndag 9 april 2018

Godmorgon

Godmorgon! Nu börjar allvaret igen. Barnen ska till skolan och jag måste gå upp för att se till så dom kommer iväg. Visst barnen är ”stora” nu och dom sköter er mesta själva på morgonen men jag måste ändå väcka dom för jag litar inte riktigt på att de vaknar om de sätter en väckarklocka. Sen fixar jag faktiskt frukosten till dom. Och ja, jag kan oftast gå och lägga mig igen men då är jag ju redan vaken och jag har ju varit uppe och vaknat till. Ibland somnar jag om och ibland är jag ”ordentlig” och går upp och gör saker som behöver göras. Idag tänker jag dock ligga i min säng och slumra lite och av sen fixa lite här hemma innan stallet. Måndags är en dag då jag inte har så ”bråttom” och oftast kan jag ta det lugnt på morgonen likadant med onsdagar. Alla andra dagar är det upp med tuppen och köra Felicia till skolan. 

Visst det kanske är skönt med rutiner men jag längtar till sommarlovet då jag får sova på morgonen ;)




Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar