måndag 2 april 2018

Nu har jag ätit upp mig under hela påskhelgen! Jag tror jag har gått upp flera kilon, i vilket fall så känns det som det och det är jobbigt! Nu måste jag sluta att hetsäta under vissa helger utan bara ta det lugnt och äta normalt. MEN imorgon börjar jag mitt nya fantastiska kontrollerade liv med ett normalt intag av mat och ett liv utan socker! I och för sig tror jag att hela min familj behöver en paus från allt sockerintag just nu så nu kör vi hårt. Mer motion och mindre socker och mindre onyttig mat! Jag säger lycka till till mig och hoppas att jag kan hålla detta nu i allafall under någon månad så jag verkligen blir fri från mitt lilla ”missbruk”, för det kan man nog kalla det. I allafall periodare. Jag vet ju att jag äter alldeles för mycket, fel och för onyttigt ändå gör jag det. En missbrulare vet ju att det är farligt att dricka för mycket alkohol eller ta vissa droger men något gör att de ändå tar drogerna. Precis så är det med mig och mat. Men nu ska jag försöka att rehabilitera mig och bli fri från mitt missbruk och bli en normal person med normalt matintag och inte hetsäta! Så lycka till, till mig och jag hoppas personerna i min omgivning fortsätter umgås med mig ;)

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar